Inspekcje zrealizowane

 

Mercedes GL 350 X164

Pojemność

3.0 

Moc

265 KM

Moment

620 Nm

Rodzaj paliwa

diesel

Rok produkcji

2012

Przebieg

224.000 km

Opis

Mercedes GL to luksusowy SUV o rozmiarach niewielkiej ciężarówki. Jest wieeelki! 😊 Samochód zaprojektowany głównie z myślą o rynku amerykańskim i tam też był produkowany. W Europie występował tylko z automatycznie załączanym napędem 4×4. Po Mercedesie i luksusowym SUVie moglibyśmy spodziewać się bezawaryjności, niestety nie jest tak kolorowo. Benzyniaki mają problemy z rozrządem, a diesle standardowo z osprzętem silnika. Dodatkowo często występują problemy z pneumatycznym zawieszeniem.
Auto z polskiego salonu, sprzedaje osoba prywatna – drugi właściciel. Fragmenty opisu z ogłoszenia: „Bezwypadkowy w 100% sprawny ; Auto po przeglądzie. Stan bardzo dobry.” Co zastaliśmy na miejscu?

 

Zalety

  • silnik w bdb. kondycji
  • automatyczna skrzynia biegów OK
  • turbo OK
  • wtryskiwacze OK
  • hamulce OK

  • samochód bezwypadkowy
  • realny przebieg
  • zawieszenie nie hałasuje, wybiera dobrze

Wady

  • 4 tarcze hamulcowe z wyraźnym rantem – wszystkie powinny zostać wymienione przy ostatniej zmianie klocków hamulcowych
  • 4 łyse zimowe opony – około 3 mm bieżnika = realne zagrożenie na drodze
  • z tyłu oba amortyzatory wylane – do wymiany
  • przy próbie zmiany napędu na sam przedni i delikatnych testach w terenie – wyraźnie niepokojąco hałasujący tylny dyferencjał – jest tam jakiś problem do rozwiązania, który raczej nie będzie tani
  • pneumatyka zawieszenia również zawiesiła się nam w trakcie testów i nie chciała opuścić samochodu – podobno po naszym odjeździe wróciła sprawność
  • wyciek na dole silnika
  • samochód ucieka do prawej podczas jazdy na wprost

Podsumowanie

Właściciel posiada auto od 5 lat. Niestety, w tym czasie wymieniał praktycznie tylko olej, co doprowadziło do sporych zaniedbań. Nowe opony do tak dużego auta to ok. 2500-3000 zł. Do tego tylne amortyzatory 1900 zł sztuka x2. Tylny napęd – zapewne kilka ładnych tysięcy. Tarcze hamulcowe – ok. 2000 zł za komplet (bez klocków!).
 
Jak widzicie droższe auto z polskiego salonu, nawet bezwypadkowe nie jest żadnym wyznacznikiem. Dużo zależy od należytego serwisu, aby samochód służył długo i bezawaryjnie.
 
Odradzony i niekupiony.

Sprawdzimy samochód lub motocykl dla Ciebie?

kontakt
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google