Inspekcje zrealizowane

SSANGYONG KORANDO II

Pojemność

2.9

Moc

99 KM

Moment

192 Nm

Rodzaj paliwa

diesel

Rok produkcji

1998

Opis

W latach 90. firmę SsangYong częściowo przejął Mercedes-Benz. Również w latach 90. ruszyła produkcja nowoczesnych samochodów terenowych, takich jak Musso i Korando. Ten drugi zadebiutował w 1997 roku, a chwilę później firmę przejął koncern Daewoo, który sprzedawał ten model pod własną marką. Warto wspomnieć, że był montowany również w Polsce.
Korando, to pod względem technicznym Mercedes w koreańskim opakowaniu. Silnik 2.9 pochodzi od Mercedesa i z powodzeniem był stosowany w G-klasie. Natomiast automatyczna skrzynia biegów pochodzi od Mercedesa Sprintera, więc nie mamy się czego obawiać. Wszystkie części są dostępne.
Nazwa modelu Korando, nie jest przypadkowa i wzięła się od zwrotu „Korea can do” 🙂
Wróćmy do naszego egzemplarza. Sprowadzony do polskiego salonu jako nowy z Niemiec, gdzie odebrał go pierwszy właściciel. Po ok. 9 latach został sprzedany drugiemu właścicielowi, która ostatnio oddał go swojemu synowi z zaleceniem – zrób z nim co chcesz 🙂.
Syn postanowił przyciemnić tylne szyby i odświeżyć lakier za pomocą polerki, co wyszło bardzo fajnie i uwydatniło ciekawy kolor, ciemny granat wpadający czerń. Co udało się ustalić?

 

Zalety

  • zdrowy motor

  • sprawne napędy przód i tył sprawdzone w terenie 🙂

  • wnętrze w dobrej kondycji

  • auto dobrze się prowadzi

  • zawieszenie mimo, że spękane z uwagi na wiek, nie hałasuje i dobrze wybiera nierówności

  • klimatyzacja sprawna

  • wyposażenie elektryczne sprawne

  • podwozie w przeszłości zabezpieczane antykorozyjnie – zdrowa podłoga i rama

  • świeży akumulator

  • komplet kluczyków

Wady

  • liczne zapocenia na silniku

  • korozja na łączeniu progów z błotnikiem tylnym – obie strony

  • stukająca skrzynia automatyczna przy zimnym oleju podczas przerzucania z 1 na 2

  • komplet hamulców na tył do wymiany

  • wspomaganie kierownicy nieco wypracowane

  • pedał gazu chodzi z dużym opóźnieniem

  • lekkie zapocenie na tylnym dyferencjale

Podsumowanie

Serwis na start: mycie silnika i lokalizowanie wycieków. Wymiana pompy wody, serwis olejowy, hamulce tył.
Wynegocjowaliśmy dla klienta satysfakcjonującą cenę. Auto było wystawione za ponad 11.000 zł, a zakupione zostało za 8500. Dzięki naszym umiejętnościom, czujnemu inspektorowi oraz małym popycie na rynku na ten model, udało się ugrać świetną cenę. KUPIONY! 😁✌️

 

Sprawdzimy samochód lub motocykl dla Ciebie?

kontakt
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google