MERCEDES A45
MERCEDES A45
Podsumowanie
Inspekcje zrealizowane
2.0
190 KM
350 Nm
benzyna
2019
samochód poza widocznymi uszkodzeniami, w bardzo dobrej kondycji
elementy blacharskie nie noszą śladów napraw
grubość powłoki lakierniczej od 100 do 140 mikronów
przebieg oryginalny 2858 km
silnik odpala, pracuje równo, natomiast z powodu braku płynu chłodniczego niemożliwe było rozgrzanie oraz jazda próbna.
prawa przednia podłużnica lekko skrzywiona do wewnątrz
uszkodzona przednia belka aluminiowa – wzmocnienie wraz z chłodnicami oraz wentylatorem
zagnieciona rura dolotu powietrza
zagniecione przewody klimatyzacji na prawej podłużnicy
wystrzelona poduszka w kierownicy oraz poduszka chroniąca nogi kierowcy
kurtyny boczne prawe przednia i tylna wystrzelone, pasy tylne wystrzelone napinacze – nie było tego widać na zdjęciach.
Inspekcje zrealizowane
2.0
147 KM
184 Nm
benzyna
2008
pełen serwis ASO, do końca
17 lipca wymienione 2 tłumiki
3 opony zimowe z 2017, sporo bieżnika
zawieszenie w porządku
auto dobrze się prowadzi, nie ściąga
klima OK
elektryka sprawna, łącznie z tylną klapą – otwieranie przyciskiem i domykanie (bolączka modelu)
wnętrze w ładnym stanie
śmiesznie niski przebieg (129 740) jak na Mazdę
1 opona do wymiany – uszkodzona w 2 miejscach
prawdopodobnie przy wymianie szyby porysowany został prawy słupek, jest powierzchowny nalot korozji – warto zabezpieczyć
1 kluczyk do samochodu
do sprawdzenia lewy tylny zacisk hamulca – nie łapie na całej tarczy
Inspekcje zrealizowane
1.3 IMA
87 KM
128 Nm
benzyna
2011
serwis w ASO Hondy do 06.2019
samochód bezwypadkowy
silnik w bdb. kondycji
skrzynia biegów w bdb. kondycji (olej wymieniany regularnie co 60.000 km)
zawieszenie OK
klimatyzacja OK
wnętrze w bardzo dobrej kondycji
prawie cały lakier w oryginale
przednie tarcze hamulcowe z klockami – do wymiany
brak ubezpieczenia
Inspekcje zrealizowane
1.8
140 KM
174 Nm
benzyna
2008
Auto od handlarza-importera z Niemiec. W teorii i przez telefon – wszystko w jak najlepszym porządku.
2-letnie opony zimowe w komplecie
sprzęgło OK
silnik w porządku
zawieszenie OK
hamulce OK
amortyzatory bez wycieków
Klimatyzacja nie działa
Chłodnica klimy zniszczona
Coś postukuje w przednim zawieszeniu, co najmniej łączniki stabilizatora
Opony letnie śmietnik
Niektóre elementy wnętrza w kiepskim stanie
punktowo, delikatnie szpachlowana maska przednia – wygląda jakby coś na nią spadło
błotnik prawy tył w drugim lakierze, drzwi prawy tył cieniowane
Inspekcje zrealizowane
1.6
110 KM
134 Nm
benzyna
1990
silnik (po swapie) OK, suchy, bez wycieków
zawieszenie (gwintowane, świeże) OK
wyniki na SKP – amortyzatory, hamulce OK
podwozie zabezpieczone przed korozją
wyposażenie elektryczne OK
renowacja przeprowadzona na bardzo dobrym poziomie
stare opony
słabo spasowana tylna klapa
zapocenie na wodziku skrzyni biegów
zapocenie na uszczelce misy olejowej
Inspekcje zrealizowane
2.0
150 KM
340 Nm
diesel
2015
Auto z zaufanego źródła:
Używany Pewniak
więc nie spodziewaliśmy się jakichkolwiek niezgodności z tym, co sprzedający pisze w ogłoszeniu lub przekazuje telefonicznie. Co ciekawe Golf, pomimo prawie 200 tys. km przelotu, wciąż pachnie salonem VW we wnętrzu!
oryginalna powłoka lakiernicza
zadbane wnętrze
silnik w bdb. stanie, jego osprzęt również
zawieszenie zwarte, niewytłuczone (przebieg w większości po niemieckich autostradach)
pełen serwis ASO
samochód bezwypadkowy i bezkolizyjny.
kompletny rozrząd do wymiany po zakupie
łącznik elastyczny wału spękany – do wymiany za jakiś czas
Inspekcje zrealizowane
2.0
140 KM
310 Nm
diesel
2010
Opis
zawieszenie w porządku, bez luzów, gumy w dobrej kondycji
amortyzatory w porządku
hamulce w porządku
klimatyzacja sprawna
silnik pracuje w porządku, przy dociśnięciu gazu do końca, puszcza małego dymka – jak to stary diesel, odpala dobrze na zimno i na ciepło
wspomaganie kierownicy OK
ABS OK
brak błędów silnika na komputerze
zapocona chłodnica na dole (nieszczelność)
zapocenia na przewodach od wspomagania
kilka ognisk korozji od spodu maski
jeden z przewodów hamulcowych zaczął korodować
auto podczas jazdy lekko ściąga do prawej
2 odpryski na przedniej szybie, w tym jeden na wysokości wzroku kierowcy
kilka elementów lakierowanych, jeden nieco szpachlowany, słabe spasowania
lakier w średniej kondycji – rysy, przebarwienia
Inspekcje zrealizowane
1.2
110 KM
178 Nm
benzyna
2016
Auto pochodzi z wynajmu długoterminowego z firmy, która miała 2 takie Leony, nieźle wyposażone. To pozwala sądzić, że firma dba o swoje auta i pracowników. Serwisowane na bieżąco, zadbane w środku. Większość przebiegu to raczej trasy, bo zrobione ponad 30 tys. km rocznie. Co zastaliśmy na miejscu?
Silnik OK
Turbo OK
Sprzęgło OK
zawieszenie OK
hamulce OK
Pełen serwis w ASO
1 roczny akumulator
Bardzo zadbane wnętrze, czyste
Brak opon letnich
Połamana plastikowa osłona pod silnikiem
Inspekcje zrealizowane
2.0
136 KM
320 Nm
diesel
2009
Auto z polskiego salonu, sprzedawane przez osobę prywatną. Co udało się ustalić?
silnik pracuje w porządku
oryginalny lakier na całym samochodzie
praktycznie brak korozji
zawieszenie OK
hamulce OK
pochodzenie z polskiej sieci dealerskiej, co za tym idzie realny przebieg
klimatyzacja OK
przednie reflektory z roku produkcji samochodu, co świadczy o braku poważniejszych wypadków
komplet kluczyków
sumiennie prowadzona książka serwisowa
automatyczna skrzynia biegów wykazuje oznaki zużycia – jeszcze trochę pochodzi, ale ciężko określić jak długo
wtryskiwacze w silniku powoli zaczynają przelewać – temat na przyszłość
felgi skorodowane – do regeneracji
podnośnik szyby drzwi kierowcy wypracowany – do wymiany
poduszka silnika zużyta – do wymiany
2 komplety opon, natomiast jedne 11 letnie, drugie również stare – do wymiany
Inspekcje zrealizowane
2.0
147 KM
184 Nm
benzyna
2009
silnik suchy, pracuje w porządku, trzyma moc
skrzynia biegów bardzo precyzyjna
klocki hamulcowe przód OK
zawieszenie OK
hamulce OK
brak śladów poważniejszej kolizji
brak poważnych ognisk korozji
wnętrze wyprane i czyste
tylne opony stare (2013), mało bieżnika, guma sparciała – do wymiany
klocki z tyłu się kończą – od razu warto oczyścić zaciski i jarzma
lekko pęknięta lampa tylna – tam gdzie był wymieniany błotnik
felgi z porysowanymi rantami, niektóre mocno – do odświeżenia
błąd czujnika ABS w lewym tylnym kole na komputerze